Уважаеми колеги,
След като изключително много ме дразни и в продължение на доста време нищо не направих по въпроса, най-накрая се надъхах да си оправя затварянето на пепелника на колата ( 156, 2.0 JTS, facelift ).
Изрових целия минтернет, но за съжаление никъде не се появи адекватно решение - братята Инглези само говорят за някаква мистична субстанция, наречена BLUE TACK - демек, скъп постоянно лепнещ пластелин - на баба им хвърчилото!
Ето за този пепелник ще си говорим:

Както се вижда на снимката, той вече е отделен от естествения си хабитат и насилствено изселен върху килим.
Не съм направил по-обстойни снимки ( все пак това нещо съм го оправил преди 4-5 месеца, пък чак сега пиша
) но накратко казано - пружините му са в ред, няма счупени зъбци на зъбните колелца, абе красота - с изключение на факта, че не иска да се затваря.
Цялата работа се извършва тук:

Накратко едно малко лостче с ерекция се придвижва по канал с формата на сърце и целта му е да стигне до една определена позиция, в която да остане и по този начин да играе контра на пружинения механизъм на пепелника, който иска само да държи пепелника отворен.

Със зелено съм показал движението на лостчето до спирката му - аналогичко, като се натисне пепелника, лостчето се предвижва по другото каналче докато се върне в изходна позиция.
Ето го и лостчето:

В червено съм сложил частта от лостчето, която се беше отчупила и потънала някаде в дебрите на колата ми.
За това се наложи да направя нова:

С епоксидна смола и подръчен метален матерял, в случая гигантска щипка за документи:

На тази снимка съм я нарязал с клещи вече, но ето още 2 с линийка да си гледате размери.


Цялата философия е с шило или нажежена игла да направите дупка в лостчето, където са следите от счупената част и да вкарате новата метална част. След това епоксидна шпакловка и 24 часа по-късно сте чисто нови.
Евентуално, може да Ви се наложи да го доизмайсторите - аз направих по- дълбок канала тук,

за да може да влезе новата метална част до мястото на задрайване.
А да, и докато сте го разглобили тоя целия чаркалак, ще бъде добре ако си смените лампите, които светят в самия пепелник - тук нямам снимки, но пък е елементарно.
След като изключително много ме дразни и в продължение на доста време нищо не направих по въпроса, най-накрая се надъхах да си оправя затварянето на пепелника на колата ( 156, 2.0 JTS, facelift ).
Изрових целия минтернет, но за съжаление никъде не се появи адекватно решение - братята Инглези само говорят за някаква мистична субстанция, наречена BLUE TACK - демек, скъп постоянно лепнещ пластелин - на баба им хвърчилото!
Ето за този пепелник ще си говорим:
Както се вижда на снимката, той вече е отделен от естествения си хабитат и насилствено изселен върху килим.
Не съм направил по-обстойни снимки ( все пак това нещо съм го оправил преди 4-5 месеца, пък чак сега пиша

Цялата работа се извършва тук:
Накратко едно малко лостче с ерекция се придвижва по канал с формата на сърце и целта му е да стигне до една определена позиция, в която да остане и по този начин да играе контра на пружинения механизъм на пепелника, който иска само да държи пепелника отворен.
Със зелено съм показал движението на лостчето до спирката му - аналогичко, като се натисне пепелника, лостчето се предвижва по другото каналче докато се върне в изходна позиция.
Ето го и лостчето:
В червено съм сложил частта от лостчето, която се беше отчупила и потънала някаде в дебрите на колата ми.
За това се наложи да направя нова:
С епоксидна смола и подръчен метален матерял, в случая гигантска щипка за документи:
На тази снимка съм я нарязал с клещи вече, но ето още 2 с линийка да си гледате размери.
Цялата философия е с шило или нажежена игла да направите дупка в лостчето, където са следите от счупената част и да вкарате новата метална част. След това епоксидна шпакловка и 24 часа по-късно сте чисто нови.
Евентуално, може да Ви се наложи да го доизмайсторите - аз направих по- дълбок канала тук,
за да може да влезе новата метална част до мястото на задрайване.
А да, и докато сте го разглобили тоя целия чаркалак, ще бъде добре ако си смените лампите, които светят в самия пепелник - тук нямам снимки, но пък е елементарно.
Comment